Magic Highschool
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Magic Highschool

Magic Higschool RPG.


You are not connected. Please login or register

De ontsnappingspoging.

+4
Ruşine
Yuu
Lily
Melissa Chevalier
8 posters

Go to page : Previous  1, 2, 3, 4

Go down  Message [Page 4 of 4]

76De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 4:43 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3

Opgelucht haalde Rusine adem toen de voetstappen weer weg stierven en snel verliet ze de wc's om terug richting het startpunt te lopen om haar rondje opnieuw te beginnen. Nog voor ze daar echter was, zag ze het gat. Meteen stopte ze het contact met Lily en Lune en belde ze Melissa. 'Ik denk dat ik je gevonden heb..' mompelde ze als begroeting.

77De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 4:47 pm

Lily

Lily
Niveau 1

Lily hoorde een paar korte piepjes en keek naar haar telefoon. Rusine had opgehangen. Maar waarom? Lily bleef stokstijf staan. Moest ze terug gaan? Misschien kon ze beter proberen of ze Lune kon berijken en dan kijken wat hij ervan vondt. Langzaam en met trillende vingers toetste ze Lune's nummer in en hield de telefoon bij haar oor. 'Hallo?'Zei ze na een korte stilte. 'Lune?' Ze stond tegen de muur aan en keek om zich heen.

http://www.magicschoolrpg.yourbb.nl

78De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 4:50 pm

Melissa Chevalier

Melissa Chevalier
De Derde Macht

Melissa voelde haar mobiel in haar zak trillen en pakte hem op. Net op het moment dat ze opnam hoorde ze iemand door de ingang van het gat iets zeggen. Hetzelfde klonk door de geluidsspreker van haar telefoon.
'Rusine?' vroeg Melissa aarzelend terwijl ze haar mobiel weer ophing en naar de silhouet tuurde die in de opening van het gat stond.
'Ik ben hier,' zei ze. Ze keek even naar haar voeten die op de bovenste traptrede stonden. De trap ging een heel eind naar beneden maar Melissa kon met haar fakkel nog net zien dat aan het einde van de trap een deur op een kier stond.

79De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 4:54 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3

Rusine grijnsde even en liep het gat in, waarbij ze erop lette zich niet aan stenen te verwonden. Bijna geruisloos liep ze nog steeds op blote voeten naar de fakkel toe. 'Ik moet toegeven Melissa, you found it.' Haar stem klonk egaal, zoals altijd. Maar zoals ze altijd tegen normale mensen sprak. De walging die er bij Melissa altijd dubbel en dwars achtendertig lagen bovenop lag, was bijna helemaal verdwenen.

80De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:06 pm

Lune

Lune
Niveau 2

((No.. Shayla is offline >.> , kan Lune ook gewoon terug lopen, en Melissa en Rusine gewoon zelf zien staan die opening?))

Lune liep weer terug naar de plaats waar ze waren opgesplitst, Lily Melissa, en hij zelf. Hij had de fakkel nog steeds in zijn hand, maar het was hier al wat lichter, en zijn ogen waren gewent aan het donker. Hij liep de gang in waar Melissa in was gelopen. Een beetje zenuw wachtig, elke gang leek weer nieuwe gevaren te hebben. De ene was nog donkerder dan de anderen. Of was dat gewoon zijn verbeelding..Hij ging er van uit dat het dat laatste was, hij slofte door de gang.

81De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:08 pm

Melissa Chevalier

Melissa Chevalier
De Derde Macht

'Het was per toeval. Ik pakte een fakkel uit de muur en heb toen een soort mechanisme geactiveerd ofzo waardoor de stenen in de muren los kwamen te zitten. Ik heb geen zin om op de anderen te wachten, let's go!' zei ze. Ze liep haastig de trap af en duwde tegen de zwarthouten deur die op een kier stond. Een nieuwe duistere gang met aan beide kanten van de muren allemaal deuren met tralieraampjes strekte zich voor hen uit. Op haar tenen liep Melissa de gang in, terwijl ze vooral niet probeerde te hoesten door alle stof die in het rond vloog bij elke beweging die ze maakte.

82De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:13 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3

Rusine grijnsde nog vrolijker. Nu had ze niet alleen de kans om hier weg te gaan, maar ook nog eens om Melissa een ongeluk te laten krijgen wanneer ze eenmaal buiten waren, mocht ze dat nodig vinden. Snel trok ze haar schoenen aan. Meteen klonken haar voetstappen op de stoffige stenen toen ze achter Melissa aanholde en naast haar ging lopen. Ineens kwam er een vreemde gedachtekronkel in haar op. Waarom heb ik zo veel moeite gedaan om in deze school te komen, om nu nog veel meer moeite te doen om er weer uit te komen?

83De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:23 pm

Lily

Lily
Niveau 1

Lune nam niet op. En na een tijdje besefte Lily, dat hij misschien ook al terug was. Dan zou ze hier niet alleen achterblijven, en ze pakte een fakker van de muur. Het licht wierp een vreemde schaduw op de muur, maar Lily negeerde het en liep stug door tot ze weer bij de opsplitsing was. Toen ze er weer was liep ze de gang van Melissa in. Ergens voor haar hoorde ze voetstappen. 'Hallo?'Zei ze langzaam.

http://www.magicschoolrpg.yourbb.nl

84De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:26 pm

Melissa Chevalier

Melissa Chevalier
De Derde Macht

De gang met kerkers was erg lang. Heel even keek Melissa nieuwsgierig door een raampje. Het enige wat ze zag was een skelet dat nog altijd vastgeketend zat aan de muur.
'Griezelig...' mompelde ze terwijl ze doorliep naar het uiteinde van de gang. Er was deze keer geen deur, wel weer een trap die naar beneden ging. Beneden ging de bakstenen vloer over in natuursteen, net als de muren.
Een vreemd soort kracht leek uit de donkere grotachtige gang te komen die zich onderaan de trap voor hen uitstrekte. Melissa voelde hoe ze er enorm door aangetrokken werd.
'Ik voel magie... volgens mij zijn we bijna uit de magische bescherming...' fluisterde ze afwezig tegen Rusine, terwijl ze haastig de trap af dribbelde en de grotachtige gang in liep. Het licht van haar fakkel was het enige licht dat er nog was.

85De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:29 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3

Rusine volgde in stilte. Ook zij voelde de enorme hoeveelheid aan magie die langzaam dichterbij kwam. Haar hoofd bonkte ervan, en gefrustreerd fronste ze, terwijl ze met haar handpalm op haar voorhoofd duwde, net boven haar wenkbrauw. Dit hielp echter niet, en daarom liet ze haaf hoofd maar weer los en keek ze op. De gang vervolgde zich voor hen.

86De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:35 pm

Lune

Lune
Niveau 2

Lune liep tastend langs de muren door de duistere gang. 'Melissa?' zijn stem was hees, maar wel duidelijk hoorbaar; het geluid werd van alle kanten weerkaatst. Lune bleef staan, 'Melissa? Rusine? Lily?' riep hij, hij begon vlugger te lopen, maar stoten zijn teen tegen iets aan, een steen? Hij krabbelde overeind en keek naar de muur. Er onderbrak een stuk, Lune greep zijn mobiel, en tikte gehaast Melissa's nummer in, 'waar zitten jullie? In dat gat? En waar blijft Shayla? Waarom belt ze me niet?! Daarom bel ik jou, en waarom belt Lily niet?' Lune had al de nummers opgeslagen in zijn mobiel, en Melissa bellen was nu de beste oplossing, zei had dit hele plan in elkaar gezet.. Hij beet zacht op zijn lip, en keek naar het gapende gat voor hem in de muur.

87De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:40 pm

Melissa Chevalier

Melissa Chevalier
De Derde Macht

((Oké bij deze heeft Melissa's mobiel bereik in ondergrondse grotten.))

Melissa pakte verschrikt van de trillingen haar mobieltje uit haar zak en luisterde naar het paniekerige gebrabbel van Lune.
'Rusine en ik zijn door het gat gegaan. We zijn de kerkers doorgelopen en lopen nu door een soort ondergrondse grot aan het uiteinde van de kerkers. Volgens mij zijn we bijna bij de grens van de magische bescherming want ik voel een magie die...'
Abrupt stopte ze met praten. Ze voelde het meteen toen de ze de magische bescherming passeerde. Een hervonden energie stroomde meteen door haar lichaam en meteen voelde ze zich een stuk krachtiger. Ook haar zintuigen reageerden nu een stuk heftiger op de immense kracht die steeds dichterbij leek te komen naarmate ze verder liepen.
'We zijn de magische bescherming gepasseerd. Als het goed is kunnen wij nu weer magie gebruiken. Kom zo snel mogelijk hierheen!' riep Melissa tegen Lune door de telefoon. Ze hing haar telefoon op en liet de fakkel op de grond vallen. Binnen no time had ze een energiebol gecreëerd die een stuk effectiever licht gaf dan de fakkel gedaan had.
'Dat voelt goed,' bekende ze, terwijl ze stilletjes genoot van de magische energie die weer door haar lichaam stroomde.
'Lune komt eraan, maar we kunnen beter alvast doorlopen,' vertelde Melissa. Ze zei dit alleen omdat ze steeds nieuwsgieriger werd naar de kracht die ergens diep in de grotten naar haar lonkte.
Ze moest weten wat het was.
Ze wilde het hebben.

88De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:43 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3

Rusine liet een opgeluchte zucht horen toen ze de barriere passerden en ze de energie terug in haar lichaam voelde glijden. Ze beloofde zichzelf dat ze geen stap meer terug in die barierre zou zetten, nooit meer. Met een opgetogen gezicht voelde ze haar vingertoppen zachtjes tot leven komen en grijnzend holde ze Melissa achterna, zelf ook een kleinere energiebol makend. Niet dat deze nodig was, maar het gevoel van het vrij gebruiken van de magie was zo geweldig dat ze dit niet zomaar liet gebeuren zonder er gebruik van te maken.
Het gebons in haar hoofd werd echter wel steeds erger. 'Melissa?' vroeg ze ineens, toen ze een zacht gezoem meende te horen. 'Hoor jij het ook? Voel je het ook?'

89De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:48 pm

Shayla

Shayla
Niveau 1

((Sorry dat ik zo weinig reageer, maar ik kan bijna niks doen zonder het gevoel te hebben dat ik dood ben, lig de hele dag op bed en mag zowat niet op mn laptop *Horror* 0.0))


Shayla hield haar mobiel nog steeds tegen haar oor gedrukt, zelfs toen Melissa al had opgehangen. Doodstil bleef ze tegen de muur aan staan en ze hield zelfs haar adem in. Voetstappen kwam steeds sneller dichterbij. De aanwezigheid die ze voelde... Van wie was die aanwezigheid nou ookalweer... Diep dacht ze na, tot het in haar op kwam, Night de conciërge! De vraag was nu wat ze zou gaan doen. Night was nog een paar meter ver weg, dus misschien kon ze nog op een idee komen. Snel klapte ze haar mobiel dicht en probeerde zo onopvallend mogelijk door de gangen te lopen, zoals ze altijd deed. Ze voelde de scherpe blik van Night, alsof er een mes dwars door haar heen sneed. 'Wat denk je dat je hier aan het doen bent!?' Zei hij op een kwade toon tegen haar. Even leuk acteren... 'Uhm, ik ben verdwaald omdat ik waarschijnlijk de verkeerde gang in ben gelopen, kan je me helpen om naar de eetzaal te gaan?' Ze probeerde onzeker en onschuldig over te komen, terwijl haar hart in haar keel bonsde. Night keek haar even wantrouwend aan, maar besloot toen toch maar te helpen. Een paar minuten later stonden ze bij de eetzaal. Shayla bedankte Night en toen hij weg was, belde ze zo snel mogelijk weer naar Lune, terwijl ze naar de opgedragen coördinaten van Melissa liep. Neem op neem op...

90De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 5:52 pm

Lune

Lune
Niveau 2

Lune keek met opgetrokken wenkbrauw naar zijn mobieltje, 'Wel ja..' mompelden hij zacht, hij pakte een van de nog brandende fakkels die aan de muren hingen, en ging naar binnen. Zijn blik gleed over de wanden, het zag er nogal angstaanjagend uit, hij liep verder, zijn knie bloede van de val van daarnet. Maar hij bleek de pijn niet te voelen, hij slofte verder het donkere hol in. 'Me-' hij zweeg, hij voelde een lichte tinteling door hem heen gaan, alsof hij nu ergens heel dicht in de buurt was, hij voelde zijn krachten terug keren, en voordat hij dat had beseft zag hij Melissa en Rusine staan, die schimmen moesten wel van hun zijn, 'hallo?' sprak hij koeltjes, ter wel hij naar de twee schimmen toe liep, inderdaad. Het waren Rusine en Melissa, hij had zijn fakkel nog wel gewoon laten branden. Hij werd ruw verstoort door zijn ToraDora ringtone, het liedje galmde door de ruimte, met een ruk nam hij op. 'Lune,' sprak hij kortaf.

91De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:03 pm

Melissa Chevalier

Melissa Chevalier
De Derde Macht

Melissa draaide zich even verschrikt om toen er plots iemand achter hen stond, maar het was Lune maar.
'Gelukkig, je bent er,' zei ze met een opgeluchte zucht. Daarna richtte ze zich op Rusine.
'Bedoel je die kracht? Natuurlijk voel ik die. Het is echt geweldig, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld...' merkte ze op terwijl haar ogen gretig naar de bocht staarde die de donkere grot maakte. Doordat haar eigen energiebol al een paars licht afgaf merkte ze niet dat er ook een paars licht achter de bocht vandaan kwam. Wel voelde ze dat de fantastische kracht nu niet ver meer was.
'Laten we doorlopen,' stelde ze voor, terwijl ze met grote passen dieper de grot in liep, op de bocht af.

((Ja achter de bocht ligt dus De Derde Macht dus schuw vooral niet om hem als eerste te zien))

92De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:08 pm

Shayla

Shayla
Niveau 1

'Lune, waarschijnlijk heb je het nieuws al van Melissa gehoord, maar het is haar gelukt. Ze heeft de kerkers gevonden.' Even bleef ze weer stil staan en zei niks meer, omdat ze iets hoorde, maar voelde niemand zijn aanwezigheid, dus liep ze snel weer door. 'In elk geval, ik kon je niet bellen omdat ik Night tegen kwam en ik met een smoes moest komen om hem kwijt te raken. Voorlopig hebben we geen last van Night, want hij is weer de andere kant op gegaan.' Shayla maakte grote en vlotte stappen, om zo snel mogelijk naar de rest te kunnen gaan. Even wachte ze op een reactie van Lune.

93De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:12 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3

Rusine hobbelde grijnzend de bocht om, voorop, aangetrokken door het gevoel van vrijheid. Maar toen ze het bochtje om was, stond ze ineens stokstijf stil. Voor haar was hij. Het. De Derde Macht. Natuurlijk herkende het meisje het ding, aangezien ze plaatjes en verhalen had gezien/hoord en ze voelde het ook. Verbaasd slaakte ze in gil, schel. Maar meteen besefte ze ook dat deze macht niet voor haar was. Zo voelde het niet. Hij kon trouwens ook niet voor haar zijn. Dat kan gewoon niet.

94De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:15 pm

Lune

Lune
Niveau 2

Lune wachten even met reageren, 'ik ben al bij Melissa..' mompelden hij afwezig, hij voelde een kracht, hij werd er naar toe gezogen.. Hij had een grijns van oor tot oor, 'Shayla.. Bel Mimi.. En kom naar ons toe..' met deze woorden hing hij op; niet eens afvragend of Shayla wel wist waar ze heen moest. Het was net als het licht bij het labyrint, het zoog je echt aan, dit licht nog meer.. Het gezoem van de energie, zijn krachten leken nog nooit zo sterk te zijn geweest. Hij bleef staan, nog achter schuin Melissa dus hij zag niet veel, maar voelde het wel.. Die kracht, die door zijn lijf gierde. Hij werd opgeschrikt uit zijn 'trans' door Rusine's gil, 'R-Rusine?! Alles in orde?! Wat is daar?! Wat zie je?!' Lune werd bang, hij was eigenlijk maar een heel dom bang ventje, alsof hij dat zelf niet wist.

95De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:19 pm

Melissa Chevalier

Melissa Chevalier
De Derde Macht

Melissa rende geschrokken de bocht om toen ze Rusine hoorde gillen.
'Rusine, wat is...'
Zodra ze de paarse bol in beeld kreeg, die hevig straalde en rondjes cirkelde in een straal van een meter werd haar lichaam overspoeld door een gevoel dat bijna onbeschrijfelijk was.
Haar hele lichaam kneep samen van een vreselijk verlangen dat schopte krijste en schreeuwde om de kracht die van de magische bol afstraalde. Ook de bol zelf leek naar haar te verlangen. Steeds wilder cirkelde hij rondjes, nog altijd in de straal van een meter. Het witpaarse licht dat van de bol afkwam was bijna zo verblindend dat Melissa haar ogen amper open kon houden.
Een onbegrijpelijk gevoel van energie gierde door haar bloed.
'Zo.... prachtig...' was het enige dat ze uit kon brengen.
Het leek wel alsof ze eindelijk een deel van haar ziel had gevonden dat er al die tijd niet geweest was, maar dat ze het nooit had beseft.
Met trillende hand reikte ze uit naar de adembenemende bol die maar een paar meter voor haar in de lucht hing.
'Ik... wil... hem...' fluisterde ze met een onregelmatige ademhaling. Voorzichtig deed ze een stap dichterbij.
Haar eigen lichaam straalde nu ook een vreemde paarse gloed uit, en in haar ogen dansten honderden paarse lichtjes.

96De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:23 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3

Rusine knikte langzaam, waarna voor haar een hoop stukjes op hun plek vielen. 'Take it,' fluisterde ze zachtjes. Waar die ingeving vandaan was gekomen, was een wonder voor haar, maar ze sprak het uit en het klopte in haar ogen. Het was zo duidelijk. Melissa, perfect in alles, moest natuurlijk wel de eigenaar van de Derde Macht zijn. Niemand anders kon dat zijn. Het was zo overduidelijk. Toch voelde Rusine een steek van jaloezie opkomen. Waarom zij? Dat mens heeft al zo veel dat ze niet verdiend.

97De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:30 pm

Shayla

Shayla
Niveau 1

Shayla hing de lijn die ze met Lune had op en belde Mimiko. 'Mimiko, Shayla hier. Geen tijd om uit te leggen, ga naar de oostkant van de kelder, rechter gang. Er is een mogelijkheid gevonden om te ontsnappen.' Na die woorden hing ze op. Ze versnelde haar pas na elke stap. Toen ze een vreemde trilling voelde, veranderde ze haar snelwandelen in rennen. Ze had hier een slecht gevoel bij...

98De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:34 pm

Melissa Chevalier

Melissa Chevalier
De Derde Macht

((Na deze post verhuizen we naar De Aanval op de School! Daar gaan we gewoon verder waar we mee bezig waren alleen moeten we zo snel mogelijk ontdekken dat de school wordt aangevallen en ons naar de hal en op het schoolterrein begeven.))

Melissa deed nog een stap naar voren. De macht was nu binnen haar handbereik en voelde dat zelf ook, want hij schoot plots op haar af en nog voordat Melissa ook maar een woord kon zeggen gebeurde het.
Een onbeschrijfelijke kracht deed haar hele gestalte bijna ontploffen zodra de macht in haar lichaam verdween.
Het paarse licht dat eerst uit de bol had gestraald straalde nu om haar lichaam.
Melissa's ogen schoten open en straalde hetzelfde paarse licht uit. Haar haren dansten onnatuurlijk op en ook haar voeten kwamen langzaam van de grond.
Energie in zijn allerpuurste vorm suiste door haar bloed. Alles was wit, alles was paars.
De kracht was immens.
Nog nooit had ze zich zo gelukkig gevoeld.
Op dat moment klonk er een oorverdovende knal die zelfs vanuit de hal helemaal in de verborgen grotten te horen was.

((Op naar De Aanval op de School dus.))

99De ontsnappingspoging. - Page 4 Empty Re: De ontsnappingspoging. Thu Sep 24, 2009 6:36 pm

Lily

Lily
Niveau 1

Lily hoorde voor zich nog steeds voetstappen en liep door. Met de toppen van haar vingers volgde ze de muur. En toen, opeens, hoorde ze niks meer. Snel liep ze door. Plotseling voelde haar vingers niks meer. Geen muur, gewoon lucht. Een gat... Hier moet de rest ook zijn. Ze nam niet de moeite meer om te bellen, en klom regelrecht door het gat. 'Guys!'Zei ze. Ze liep iets naar voren, en zag achter een bocht schaduwen, van mensen zo te zien. En toen ze nog iets door liep zag ze Lune en haalde ze opgelucht adem. 'Oke, ik ben er ook? Weten Shayla en Rusine hier al van?' Vroeg ze aan niemand in het algemeen.

http://www.magicschoolrpg.yourbb.nl

Sponsored content



Back to top  Message [Page 4 of 4]

Go to page : Previous  1, 2, 3, 4

Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum