Magic Highschool
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Magic Highschool

Magic Higschool RPG.

You are not connected. Please login or register

De Bibliotheek.

Go to page : 1, 2, 3 ... 7 ... 14  Next

Go down  Message [Page 1 of 14]

1De Bibliotheek. Empty De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 7:09 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Recht tegenover de Eetzaal zijn twee grote houten deuren tegen elkaar (jeweetwel, van die klapdeuren) in de muur van de Hal te vinden. Achter deze deuren ligt de Bibliotheek. De Bibliotheek is een Centrale Hal waar allemaal kleinere gangen op uit komen die weer naar kleinere kamertjes leiden die onderling weer verbonden zijn en zo samen met z'n allen een behoorlijk groot doolhof vormen. In elke ruimte zijn immense boekenkasten te vinden met boeken over alles wat je je maar kunt bedenken, keurig geordend. (Behalve de grootste geheimen over Ayao, de Aarde, de school, andere planeten en Cecilio en de Heerseres enzo.) Aangezien er in het verleden nogal wat leerlingen zijn verdwaald, is in elke ruimte een bordje dat met een pijltje de weg naar de Centrale Hal wijst, waardoor je alleen nog maar opzettelijk kan verdwalen. Tenminste, men gaat er vanuit dat die bordjes overal zijn, maar er zijn wat gangen en kamers die per ongeluk (of misschien wel opzettelijk, als leedvermaak voor de Heerseres) vergeten zijn. In de Centrale Hal en in nog wat andere grote ruimtes zijn tafels en banken en stoelen neergezet, zodat je er in alle rust kan lezen. Ook is het mogelijk om boeken mee te nemen naar je kamer, maar dit moet altijd door 'De Heks', zoals de bibliothecaresse door de leerlingen genoemd wordt, goedgekeurd zijn. De Heks is een knorrig vrouwtje met een dikke grijze knot recht op haar haren en zo'n harry potter brilletje op haar kleine heksenneusje. Wanneer je ook maar iets te hard praat, moet je uit de bibliotheek vertrekken.

In de Centrale Hal zijn plattegrondjes van de Bibliotheek te vinden. Ook hangen er enorme portretten van belangrijke mensen uit de geschiedenis van de magie en van MHS.

pers, vrij
regels, vrij

2De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 7:24 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
((Yaaay ik wilde net naar de bieb. ))

Toushirou liep rustig de bieb in en zwaaide kort naar het grijze dametje. Die zwaaide gretig terug; de laatste tijd scheen ze hem bijna aardig te vinden. Maar goed, hij was stil, netjes, bracht alles op tijd terug en was er elke dag wel te vinden. Eenmaal bij de IJs&Kou afdeling streek hij met zijn vingers langs de ruggen waar hij tegenaan keek. Niveau drie. Aha. Hij tilde hem er behendig uit en ging aan een tafel zitten lezen. Hij snoof de vertrouwde geur van oude bladzijdes op.

http://bussjah.hyves.nl

3De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 7:40 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
((ik vind mn beschrijving best wel goed gelukt ;D))

Rusine liep de bieb in. Een beetje doelloos liep ze langs de doorgangetjes, terwijl ze zo nu en dan eens naar binnen tuurde. Het was er best wel druk, maar niet storend. Ze trok een willekeurig boek uit de kast en liep ermee naar een tafel, om het op een willekeurige bladzijde te openen en daarna willekeurige mensen aan te gaan staren.

4De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 7:50 pm

Yumiko

Yumiko
Niveau 3
Yumiko kwam de bibliotheek ingelopen, om meer te weten te komen over de derde macht. Ze zag Toushirou, en verwachtte dat hij haar voor was geweest met haar idee. Maar ze zag dat het een boek was over zijn specialiteit. 'No time to learn. We moeten op onderzoek uit, Tou.' zei ze fluisterend, met een kleine grijns op haar gezicht terwijl ze het boek uit Toushirou's handen griste.

5De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 7:52 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko kwam vrolijk aanhuppelen, en zag toush met Yumiko staan. Ze liep er droog naartoe, en tikte Toush op zijn schouder. 'Hi ToushTompouce!' zei ze vrolijk.

6De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 7:56 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou wilde net het boek terug grissen van Yumiko, om haar vervolgens een preek te geven over heel voorzichtig omgaan met schoolspullen, maar draaide zich om doordat hij een stem herkende. 'Hey daar' zei hij met een blije grijns. Hij wilde niet waar Miyoko bij stond beginnen over de theorie van hem en Yumiko, aangezien hij haar geen zorgen wilde baren of haar erin wilde betrekken.

7De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 7:58 pm

Yumiko

Yumiko
Niveau 3
'Het is onbeleefd mensen midden in een gesprek te storen, vooral als zo'n gesprek jou niet aan gaat en ik je nu absoluut niet hier wil hebben aangezien ik verder wil praten.' ze zei het uiterst kalm, maar wel vrij dreigend. Ze kon het kind niet uitstaan, en dan vooral niet op dit moment.

8De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:05 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko glimlachte en deed Toush' haar in de war. Ze hoorde Yumiko praten, waar ze op reageerde. 'Oh, oke. Maarja, ik zag Toush zitten, en ja. Dan kom ik er naar toe he.' ze glimlachte quasi-lief. Maar eigenlijk kon ze die Yumiko wel vermoorden. Wat ze niet deed, want eigenlijk hield ze helemaal niet van ruzie.

9De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:06 pm

Yumiko

Yumiko
Niveau 3
'En dan ga je nu weg, en anders zal ik je een handje helpen.' Yumiko's ogen lichtten even roze op van woede, ze balde haar vuist en kneep tot het haar zelf pijn deed.

10De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:09 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou keek Yumiko even veelbetekenend aan. Ze hadden alle tijd om te zoeken naar info, al was de bieb vast ontruimd van info over dat mysterieuze onderwerp. Hij draaide zich weer naar Miyoko en probeerde zijn haar grijnzend weer goed te doen. 'Don't worry, je stoort niet hoor' zei hij droogjes. Hij draaide zich opnieuw om. 'Chill out' siste hij tegen Yumiko.

11De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:12 pm

Yumiko

Yumiko
Niveau 3
'Dat kind stoort altijd. En Toushirou, als jij liever met haar over bloemetjes en sterretjes en andere idiote kleuterdingen praat dan met mij informatie zoeken, ga je gang maar. Dag Toushirou.' siste ze. Het boek wat ze in haar handen had gehad over Ijs&kou, gooide ze met een harde bonk voor Toushirou neer, waarna ze beledigd wegliep.

12De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:15 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko keek met een open mond naar Yumiko, die boos weg beende. 'Geez, ben ik zo kinderachtig dan?' ze probeerde er een grapje van te maken, maar pijn deed het wel. Ze is gewoon niet als de andere meisjes hier. Maar dat was Miyoko altijd al, een buitenstaander. Dit is ook de eerste keer in haar leven dat ze een échte vriendin heeft, Mendua. Even wreef ze over haar kettinkje, waar M&M <3 op stond. Ze glimlachte flauw.

13De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:18 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou staarde Yumiko met een frons na, en schudde zijn hoofd. 'Sorry. Ze heeft haar humeur niet, denk ik. Nouja, ze heeft gewoon een nogal besloten vriendenkring' zei hij met een zwak glimlachje, waarna hij Miyoko even over haar hoofd aaide. Hij keek naar zijn boek. 'Great, daar gaat mijn goede reputatie bij de bibliothecaresse. Ik veroorzaak lekker veel lawaai vandaag'

14De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:21 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko glimlachte. Even liep ze weg, met een boek Warmte&Vuur kwam ze terug. De stoel tegenover Toush schoof ze naar achter, en ging er op zitten. 'Oke, let's all start over.' ze stak haar tong een stukje uit. 'Hoi lieve Toush, hoe gaat het?' ze glimlachte breed. Met haar linkervoet maakte ze kleine tap-bewegingen op de grond. Wat een irritant geluid veroorzaakte.

15De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:23 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou lachte even, en ging tegenover haar zitten. Hij sloeg zijn boek opnieuw open, waar hij was gebleven. 'uitstekend mijn beste Miyoko, en met jou?' zei hij droogjes. Hij begon met zijn voet mee te tikken op de grond, terwijl hij haar plagerig aankeek.

16De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:25 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko lachte hard, totdat ze een 'SHHHT!' van de boze biebjuffrouw hoorde. 'Dat is erg mooi jongetje! Ja, met mij opzich wel goed. ' Ze zag dat Toush haar plagerig aankeek, en ze begon ook nog even met haar pink op de tafelrand te slaan. 'Commando pinkelen.' fluisterde ze.

17De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:34 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou keek nogal peinzend en legde zijn hoofd op tafel. 'Nooo, pinkelen. Daar heb ik mijn grootste jeugdtrauma's aan overgehouden' zei hij met een pruillipje. Hij haalde een hand door zijn haar. 'Ik voel me raar' zei hij droog.

18De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:36 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko glimlachte, en keek Toush aan. 'Wat is er dan?' vroeg ze met een lieve stem. Even keek ze de grote bibliotheek rond. Er zaten nauwelijks mensen. Ze keek het biebvrouwtje aan, die haar fel aan keek. Met grote ogen keek ze weg, en keek weer naar Toush.

19De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:50 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou zuchtte. 'Niks, eigenlijk. Alles is perfect, maar dan is het zo snel saai' zei hij met een klein grijnsje. Hij legde zijn handen onder zijn hoofd en sloot zijn ogen. 'In de bieb slaapt het het lekkerst' fluisterde hij tevreden.

20De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:51 pm

Mimiko

Mimiko
Niveau 3
Mimiko kwam stilletjes en bijna onzichtbaar de bibliotheek in. Haar voetstappen waren onhoordbaar en ze liep richting een boekenkast ver achterin.
Ze ging met haar vingers over de ruggen van de boeken en stopte bij een donker geel boek. Genaamd. 'De Duistere kant van licht', Mimiko voelde zich de laatste tijd erg aangetrokken tot het duister en was al een tijdje op zoek naar een bron die de duistere kanten van haar krachten kon oplichten.
Ze pakte het boek en ging naar een stoel nog iets verder achter in de bibliotheek zitten.

21De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 8:55 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko grijsde. 'Oh, bij mij is het nooit perfect.' Haar pruillipje kwam tevoorschijn. Even bladerde ze door haar boek, en las een stukje over de vlam des doods.

22De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 9:01 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou glimlachte, met zijn ogen nog steeds dicht. 'Mijn leven is gewoon veel makkelijker' zei hij droogjes, met zijn hand wuivend. 'Ik bedoel, kijk mij nou. Ik mag eigenlijk al van school af, nu ik niveau drie heb bereikt. Ik ben de beste van de klas, heb altijd alles af, en ik ben de enige die niet elke dag ruzie heeft, geloof ik. Ik heb niets te klagen'

23De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 9:07 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko lachte. 'Haha, jij nerd! Niet weg gaan he? Dan ben ik echt heel lonely.' Ze pakte Toush vinger en streek er over. Ze glimlachte. Met haar andere hand streek ze haar haar glad.

24De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 9:10 pm

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou glimlachte. 'Ja, ik laat je hier achter. Ik word beroemd met mijn fantastische skills' zei hij droogjes. Maar hij zuchtte. 'Nee, ik wil misschien wel bij de MSA. Ik moet echt doorstuderen totdat ik niveau vijf heb bereikt' besloot hij. Het was eigenlijk een vreemd idee dat Miyoko zijn hand ongeveer had gepakt zoals Scarlett dat zou kunnen doen, maar hij had het nauwelijks opgemerkt.

25De Bibliotheek. Empty Re: De Bibliotheek. on Mon Sep 07, 2009 9:15 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko trok haar wnkbrauw op. 'MSA? Wat is dat?' Miyoko voelde zich heel erg dom. Ze grinnikte in zichzelf. Voorzichtig liet ze Toush' hand los, en legde hem op haar been. Op een ritme trommelde ze wat.

Sponsored content

Back to top  Message [Page 1 of 14]

Go to page : 1, 2, 3 ... 7 ... 14  Next