Magic Highschool

Magic Higschool RPG.

You are not connected. Please login or register

Het Haardvuur.

Go to page : 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Next

Go down  Message [Page 1 of 17]

1Het Haardvuur. Empty Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 7:28 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Ergens op een of andere verdieping is een simpele, vrij kleine kamer. Toen ze gebouwd werd, stond er alleen een enorme openhaard in, maar met de jaren hebben de leerlingen van MHS de ruimte met vanalles en nog wat gevult. Zo staan er nu twee oude loungebanken die onder de slijtplekken zitten, wat stoelen, een aantal tafels en er liggen kleden op de vloer. Uiteraard is het meublair een bij elkaar geraapt zooitje dat voor geen meter bij elkaar past.
Er is een ijskastje met koude drankjes, een kast met allerlei snoeperige dingen en een magnetron. In een kast langs de muur staan zowat alle gezelschapsspelletjes die er ooit op aarde en ayao gemaakt zijn. Sommige zitten nog in redelijk nieuwe dozen, andere in plastic zakjes of half uitelkaar vallende dozen. Sommige spellen zijn nog compleet, andere niet helemaal meer, of helemaal niet meer. Op sommige tafels en in sommige hoeken staan wat planten, soms nep, soms echte.
Op de muren hangen posters van bands en films en dat soort dingen die terug gaan tot in het begin van MHS. Sommige zijn wereldberoemd, van anderen heeft nog nooit iemand gehoord. Ook is er een muur waar met stiften allerlei dingen in zijn gekrast die van 'x hartje y, 4ever' tot vriendschappen die nooit te breken waren maar later weer doorgekrast zijn, gaan en nog verder. De enorme openhaard brand altijd en de bank die ervoor staat is de meest favoriete plek voor leerlingen wanneer het regent of stormt of sneeuwt ofzo.

pers. Ondanks dat de ruimte openbaar is en algemeen bekend en heel erg gezellig, is het er nooit erg druk. Dit is raar, maar het is wel zo.
regels. Zolang er niet gespamd wordt, maakt het niet uit.

2Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 7:38 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Terwijl de regen tegen de ramen aan kletste alsof ze er doorheen wilde breken, duwde Rusine tegen de deur waarvan ze had gehoord dat deze naar een openhaard zou leiden. Toen ze nieuwsgierig de kamer rond keek, viel het haar meteen op dat er niemand was. Met een vrolijker lachje glipte ze naar binnen en sloot de deur achter zich. Meteen liep ze naar het raam toe, om de gordijnen ervoor dicht te doen en de regen buiten te sluiten. Daarna ging ze met een tevreden gevoel op de bank voor het vuur zitten, waar ze haar schoenen uittrok en met opgetrokken benen tegen de leuning leunde en in het vuur staarde. Het geknetter van dat vuur, het getik van de regen en haar eigen ademhaling waren het enige geluid.

3Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 7:44 pm

Scarlett

Scarlett
Niveau 2
((seriously, dit zouden mijn favoriete plek en moment op de wereld zijn ahahahha XDD))

4Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 7:45 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
((die van mij ook. And well, as i am such a friendly personality, you may enter.))

5Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 7:47 pm

Scarlett

Scarlett
Niveau 2
Ruşine wrote:((die van mij ook. And well, as i am such a friendly personality, you may enter.))

((maar kijk. Scarlett haat warmte. So.. Ik zou heel graag komen en met een ander personage had ik dat ook zeker gedaan, maar in dit geval klopt het niet XDDD))

6Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 7:59 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
((hm, ja daar zit ook wel weer wat in...))

7Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 8:23 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko kwam met haar hoofd naar beneden naar binnen. Ze keek niet om zich heen of er iemand was. Ze plofte voor de open haart neer, en sloeg haar ogen neer. Een kleine traan viel naar beneden. Met haar pink haalde ze de traan van haar wang af. 'Ik ben ook zo snel emotioneel.' mompelde ze zachtjes.

8Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 8:25 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Rusine liet een erg geergerde zucht horen toen het meisje op de bank plofte en daardoor de hele bank liet schudden. 'Hm. Omdat ik in zo'n goed humeur ben..' mompelde ze zachtjes in zichzelf. 'Wat is er dan?' vroeg ze daarna, harder en op een vriendelijker toontje.

9Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 8:28 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko spong van de bank op, en keek geschrokt naar Rusine. 'Woahh, ik had je helemaal niet gezien.' zei ze. Snel ging Miyoko weer op de bank zitten, en trok haar benen op. Met haar armen pakte ze haar benen vast, en legde haar hoofd op haar knieën. 'Nou gewoon.. Ik huil zo snel.' zei ze met een pruillipje.

10Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 8:30 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Rusine slikte even haar ergernis door en zette een vriendelijk glimlachje op. Uit ervaring wist ze dat het heel erg opluchte om tegen een wildvreemde al je problemen uit te storten. 'Niemand huilt zonder reden..' merkte ze vriendelijk en met een zacht stemmetje op. Ze wilde het meisje geintereseerd aankijken, maar de vlammen van het haardvuur hadden haar blik in hun greep.

11Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 8:35 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko glimlachte flauwtjes. 'Nou, oke. Ik kwam net de bieb binnen, en ik zag Toush staan. Dus ik liep er naar toe, en Yumiko was er ook. En nouja, wij mogen elkaar niet. Dus ik begin te praten tegen Toutou, wordt ze helemaal boos. Zegt ze tegen Toush dat als hij liever met zo'n kinderachtig kind ,die alleen maar over sterren en regenbogen praat, dan met haar, dat ze dan wel weg ging.' Miyoko ratelde maar door. 'Snap je?' Ze keek naar het vuur, dat vond ze heerlijk.

12Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:02 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Rusine schudde lachend, stil lachend, zonder geluid dus, haar hoofd. 'Je moet je niets van Yumiko aantrekken. Tous is de enige die haar nog wel mag, en daarom is ze veels te bezitterig over hem,' vertelde ze het meisje. Aanstellerig kind is dit zeg.

13Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:11 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko glimlachte, en keek naar het vuur. 'Ja, dat snap ik ook wel. Ze is ze.. apart.' Miyoko grinnikte. 'Ik kan begrijpen dat je me een aanstaller vind ofzo, maarja.. that's me.' ze vriemelde aan haar ketting.

14Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:16 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Rusine glimlachte. 'Dat vind ik niet hoor..' vertelde ze, nog steeds vriendelijk. En weer een leugen om aan de lijst toe te voegen.

15Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:19 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko lachte. 'Oh, dan ben je een van de eerste.' Ze keek naar Surine, en glimlachte. 'Ik vind het trouwens echt super fijn hier, lekker warm!' ze bewoog haar handen. 'Buiten is het zo koud.'

16Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:24 pm

Seth

Seth
Niveau 3
((dit is echt een sethplek :o))

Licht fronsend duwde Seth een houten deur open. Hoewel hij altijd al nieuwsgierig van aard was geweest, had hij toch een soort lichte angst voor onbekende plekken. Maar toen een strook flakkerend oranje licht in zijn gezichtveld sprong, duwde hij enthausiast de deur verder open. Meteen spoelde een omhelzende warmte over hem heen, en voelde hij hoe zijn koude voeten hem welwillend naar binnen voerden.
Met fonkeldende oogjes liet hij zijn ogen over de beregende ramen, de troep, en de openhaard glijden. Maar opeens merkte hij dat er al twee meisjes aanwezig waren, en zijn hart sloeg even over. Zijn ogen werden groot, en hij beet op zijn lip. Het ene meisje was de vriendin van Yuu, het ander kende hij niet. Maar dat maakte niet uit, hij had het gevoel dat iedereen hem op het moment debiel en stom vond, vooral de meisjes. Sowieso was het een zeer lange tijd geleden dat hij met het vrouwlijke geslacht had gecommuniceerd... naarmate hij Yuu beter leerde kennen, leken de vrouwen in de wereld ten eerste steeds minder interessant, en ten tweede steeds beangstigender.
Hij haalde diep adem, en keek de meisjes éen voor éen aan, terwijl hij zich even op de regen concentreerde.
"H-hoi," stamelde hij uiteindelijk, terwijl hij zichzelf dwong om naar een éen van de riante bloemetjes fauteuils te schuifelen. "Seth," zei hij zacht, en hij plofte neer.

17Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:26 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
Miyoko keek op, en staarde naar de jongen. Haar mond zakte open. Woahh, he's so hot! Snel herstelde ze zich, en glimlachte. 'Hi! Miyoko.' ze bloosde, en bleef naar de jongen kijken.

18Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:27 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
((let me warn you, i'm kinda protective with this place. One step outside the idea I have in my head and you're dead. 'Cause what's in my head is .. is... perfect.))

Rusine keek op, nadat ze Mikoyo nog een glimlachje had geschonken. Seth. 'Rusine,' stelde ze zich voor, lachend.

19Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:31 pm

Seth

Seth
Niveau 3
Seth keek even met grote ogen van het ene meisje, naar het ander, en trok zijn benen vervolgens langzaam op de stoel.
"Volgens mij," zei hij, terwijl hij fronsend naar Miyoko bleef kijken, "volgens mij ken ik jullie allebei al." Hij was even nogal uit het veld geslagen door dat feit, en zocht nogal verwoed zijn hoofd af, tot er ineens iets op zijn plaats leek te vallen in zijn hoofd.
Hij wist precies waar hij de twee van kende.
Hij had ze allebei eens proberen te versieren. Haastig en met nogal grote ogen richtte hij zijn blik op de flakkerende vlammen. "Oh, nee," piepte hij haastig. "Toch niet!"

20Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:34 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
(( miyoko niet ;wbw; ))

Miyoko grinnikte, en bleef maar naar hem staren. 'H-Hoe gaat het dan?' vroeg ze met een zwoele stem. Woah, ze was helemaal in een soort van trance door seth. Snel deed ze haar mond weer dicht, en ging met haar mouw langs haar kin. Als ze niet oplette ging ze er nog bij kwijlen.

21Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:34 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Rusine, die besloot de arme jongen niet aan het gemaskerde bal te herinneren, aangezien ze zich er zelf ook nogal voor schaamde, glimlachte. 'Jij bent een vriend van Yuu he?' besloot ze daarom maar.

22Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:50 pm

Seth

Seth
Niveau 3
((jawel toen hij dat feestje gaf en jij en yumiko op dat bed zaten ;D))

Seth haalde opgelucht adem toen hij merkte dat de meisjes blijkbaar in zijn belabberde acteerskills geloofden. Toen de opluchting over hem heen was gespoeld, leek zijn normaal functionerende brein weer in werking te komen. Hij fronste even en herhaalde Rusine's woorden in zijn hoofd.
"Yuu is," begon hij bedachtzaam, "een... vriend. Ja." Hij beet op zijn lip en keek even zenuwachtig naar het andere meisje, dat hem nogal eigenaardig aangaapte. Hij voelde zich een beetje ongemakkelijk door de situatie, maar besloot toch te blijven zitten.
Zijn blik gleed naar het beregende raam, terwijl hij de warmte over zijn verkleumde lichaamsdelen liet spoelen.

23Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:53 pm

Miyoko

Miyoko
Niveau 2
(( ik denk dat dat mimiko is, want Miyoko en Yumiko haten elkaar ))

Miyoko schudde haar hoofd, en keek het vuur in. Weer vroeg ze 'Alles goed?' en keek hem even snel aan. Ze was helemaal verward. Zo heeft ze nog nooit gedaan.. Nooit was ze zenuwachtig als het om jongens ging, en nu opeens wel? Hoe kan het? Miyoko glimlachte, en vriemelde aan haar haar. Even legde ze haar benen anders neer, en streek haar lange kous goed.

24Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:55 pm

Seth

Seth
Niveau 3
Seth beet op zijn lip, en bleef uit het raam staren tot hij merkte dat iemand tegen hem praatte, en hij nogal verstrooid opkeek.
"Ik? Oh, eh, ja." Hij beet op zijn lip en probeerde zijn gehakkel aan de sfeer aan te passen. "Gaat wel," zei hij zacht, op zijn teentjes door het knapperende haartvuur en het geroffel van de regen op het raam sprekend.

((en nee was echt miyoko! kijk maar terug, in het archief, mhs1, en dan "seth's feest" ofzo, XD))

Last edited by Seth on Mon Sep 07, 2009 9:57 pm; edited 1 time in total

25Het Haardvuur. Empty Re: Het Haardvuur. on Mon Sep 07, 2009 9:56 pm

Ruşine

Ruşine
Niveau 3
Rusine grijnsde en keek hem met een ikweetallestochweldusjehoeftmijnietvoorteliegen-blik aan. 'Yuu's vrienden zijn mijn vrienden, tenzij ze Yumiko heten.' Daarna stond ze op en liep ze naar het kastje. 'Iemand thee of koffie of iets anders te drinken?' vroeg ze, toen er een waterkoker en glazen in het kastje bleken te staan.

Sponsored content

Back to top  Message [Page 1 of 17]

Go to page : 1, 2, 3 ... 9 ... 17  Next