Magic Highschool

Magic Higschool RPG.

You are not connected. Please login or register

De overlevingstocht van Yuu, Yumiko, Toushirou en Emily.

Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next

Go down  Message [Page 3 of 4]

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou keek haar een beetje verward aan en besloot toen maar gewoon te doen wat hem gevraagd werd, later zou hij er wel achter komen. Hij verdween tussen een aantal bomen en begon wat te sprokkelen. Er lag behoorlijk veel, dus dat zou niet heel moeilijk worden. Even later kwam hij terug met al een stuk of 15 takken, niet te dik niet te dun, en allemaal ongeveer anderhalve meter lang. 'Dat is een beginnetje,' zei hij terwijl hij ze voor zijn neus op de grond liet vallen.

http://bussjah.hyves.nl

Yuu

Yuu
Niveau 3
Yuu zuchtte. Hij mocht dan zelf ook alles behalve een held zijn in het overleven zonder magie of voorzieningen, Emily bakte er ook niet veel van. Hoe dacht ze ooit te overleven als ze niet eens een dier kon vermoorden? Wat maakte het nou uit? Het was de wet van de natuur. Eten en gegeten worden. Dat wisten die konijnen zelf ook wel en die gingen heus niet als ze eenmaal geest waren hun de rest van hun leven bespoken.
Maarja, als ze niet wilde dan deed hij het wel.
Dan kon hij ook aan Seth vertellen dat hij op een konijn gejaagd had.
Plotseling kreeg hij motivatie om nog iets veel groters te vangen. Een hert, of een beer ofzo. Dan vond Seth hem vast een held. Een uitdagende grijns verscheen op zijn gezicht. Zijn ogen schoten schichtig in het rond, zijn gehoor stond op scherp.
'wees stil,' siste hij tegen Emily. Hij kneep zijn ogen geconcentreerd samen, en speurde voor zover zijn zintuigen dat konden de omgeving af.
Het leek zo... dierloos overal. Nu hij erover nadacht had hij naast hemzelf, Emily, Yumiko en Toushirou nog geen ander levend wezen in de omgeving gezien.

Yumiko

Yumiko
Niveau 3
Yumiko keek naar de takken en 'hmmhmmde' even. Ze pakte alle takken en legde ze op een rijtje naast elkaar. Het waren er nog lang niet genoeg, ze had voor de eerste laag toch minstens 60 takken nodig als ze een degelijk platform wilde maken waar ze allebei oppasten en wat hun zou kunnen houden.

Emily

Emily
Niveau 2
"Waarom? Ik wil niet dat je die beesten gaat vermoorden," antwoordde Emily met een zielig gezicht, terwijl ze expres iets harder was beginnen te praten. Hopelijk zou Yuu niks vinden en dus niks vermoorden. Dan at ze maar een paar dagen niks, het was beter dan voor altijd een traumatisch beeld van een hert met een opengesneden keel.
Hoewel ze niet bepaald de behoefte had om Yuu te zien jagen, versnelde ze toch snel haar pas om hem bij te kunnen houden. Bij Yuu zijn was tenminste beter dan verdwalen. Oh ja?

Yuu

Yuu
Niveau 3
Yuu liep op zijn hoede verder. Hij vond het maar eigenaardig dat er geen dier te bekennen was. Hij zag alleen hier en daar een spin, maar zoogdieren waren er niet.
Plotseling hoorde hij een geritsel.
Met een ruk draaide hij zich om. Tussen de bosjes bewoog wat. Yuu zette zich schrap, Hij klemde zijn vingers stevig om zijn stok. Zijn hart bonkte in zijn keel.
Straks was het een leeuw...
'SHIT!'
Yuu deinsde verschrikt achteruit. De gedaante in de bosjes vloekte. Hij wilde net aarzelend vragen wie er was toen de persoon in kwestie al tevoorschijn kwam.
het was Jade.
'Verdomme Jade wat doe jij hier nou weer!' riep Yuu kwaad. Jade haalde een takje uit haar haren en keek hem met een strenge blik aan.
'Jullie hebben de grens bereikt! Ik ben hier om jullie terug te sturen. Ik snap ook niet waarom jullie helemaal hierheen gekomen zijn terwijl er hier werkelijk niets bruikbaars voor jullie overlevingstocht te vinden is. Dat hebben we expres gedaan zodat jullie uit de buurt blijven van de grens. Maarja, nu ik erover nadenk... je bent wel Yuu. Eigenlijk is het dus best logisch dat je hier bent,' zei ze, waarna ze schamper lachte. Yuu keek haar kwaad aan, maar was te nieuwsgierig om haar verrot te schelden.
'De grens? Wat is er dan aan de andere kant van de grens?' vroeg hij nieuwsgierig
'Het gebied van een andere groep,' zei Jade. Ze keek Yuu een blik aan die vertelde dat hij het niet moest wagen om de grens te overschrijden, dan zou zij hem wel even te grazen nemen.
Maar Yuu was absoluut niet bang voor Jade.
'Welke groep?' vroeg hij nieuwsgierig. Een hoopvol gevoel borrelde op in zijn maag. Misschien was het de groep van Seth wel.
'Ik ga jou niet vertellen welke groep dat is, want dan ga je er sowieso heen,' merkte Jade op.
Een vreselijk domme verspreking.
Yuu's hele wereld lichtte op.
Seth was daar, dat kon gewoon niet anders.

Emily

Emily
Niveau 2
Zonder ook maar adem te durven halen had Emily blijven staan staren naar de bosjes, verwachtend dat er een of ander groot monster uit zou komen dat hen alsnog zou verslinden en niemand die het ooit zou weten.
Met een bange uitdrukking op haar gezicht bleef ze naar de bosjes staren, klaar om weg te rennen als er daadwerkelijk een eng beest in zat.
Maar dat was niet zo. Het was Jade. En zelfs voor haar was het duidelijk op wie Jade doelde. Seth zat aan de andere kant. Zeker weten dat Yuu nu niet meer meekwam naar hun eigen kamp.
Wat zou er gebeuren als hij weigerde? "Yuu, kom mee terug," zeurde ze, terwijl ze aan zijn arm trok. Ze had absoluut geen zin om risico's te gaan wagen door naar de andere kant te gaan nu, en alleen teruglopen.. daar had ze nog minder behoefte aan.

Yuu

Yuu
Niveau 3
Yuu keek even met een uitdagende blik naar Jade die haar vertelde dat hij later sowieso zou terugkomen. Hij streek even door zijn haar, haalde wat blaadjes eruit en grijnsde naar Emily. 'Ik kom al,' zei hij. Hij keek nog even over zijn schouder naar Jade, die hem achterdochtig nakeek en even later weer in de bosjes verdween.
Hij kwam vannacht wel terug.

Emily

Emily
Niveau 2
"Maar je moet wel want..!" begon Emily al te protesteren, totdat doordrong wat hij gezegd had. Hij ging wél mee.
Dat was makkelijker dan verwacht. Meteen draaide ze zich om en begon te lopen, al wist ze niet of het wel de goede kant was die ze opging. Ooit zouden ze toch echt terug moeten komen, al duurde het nog zo lang.

Yuu

Yuu
Niveau 3
Yuu keek naar de lucht boven hen. Het begon al aardig donker te worden. Hij vroeg zich af of Toushirou en Yumiko misschien wel iets zinnigs hadden gedaan. Hij liep achter Emily aan en hoopte maar dat zij wist waar ze heen moesten, want hij had totaal niet opgelet.

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou was inmiddels weer begonnen met hout sprokkelen en de stapel begon aardig op te hopen. Na een half uur ging hij even zitten. Het was toch best vermoeiend om steeds takken af te breken die daar geen zin in hadden, maar het maakte hem vooral dorstig. 'Waarom hebben we geen water?' vroeg hij een beetje radeloos. Hij had niks meegenomen, al betwijfelde hij of hij dat wel mee had mogen nemen. 'Wat is eigenlijk je bouwplannetje?' vroeg hij terwijl hij Yumiko nieuwsgierig aankeek.

Emily

Emily
Niveau 2
"Ik maak wel wat licht!' opperde Emily toen ze merkte dat het donkerder werd en ze het toch wel wat enger begon te vinden.
Met veel moeite probeerde ze een lichtje te maken, maar tevergeefs. Het bandje; ze was het compleet vergeten. "Oh nee oh nee oh nee nu komen we nooit meer terug," begon ze gelijk in paniek uit te kramen, terwijl ze dichter bij Yuu ging lopen. Zolang ze hem niet kwijtraakte was ze tenminste niet alleen hier. Als hij haar al niet gewoon achter liet.

Yuu

Yuu
Niveau 3
Yuu liep een tijdje doelloos door, totdat ze bij een kleine open plek kwamen. Yuu zuchtte. Deze plek had hij nog nooit eerder gezien. 'Ik denk dat we zijn verdwaald...' concludeerde hij uiteindelijk maar. Hij keek even naar de sterrenhemel boven hen. Het was op dit open plekje een stuk minder donker dan in de rest van het bos. Hier hadden ze wel een goed overzicht.
'Misschien is het beter als we hier overnachten. Het wordt al donker en het is gevaarlijk om 's nachts door het bos te dwalen,' merkte hij op, met zijn ervaring op de wereld der elementen in zijn achterhoofd. Hij haalde zijn doosje lucifers uit zijn zak en schudde er even doelloos mee.
'Misschien moeten we een kampvuur maken,' stelde hij voor. Niet dat hij wist hoe dat moest, maar Emily zou het vast wel weten.

Yumiko

Yumiko
Niveau 3
Na zelf ook wat takken te hebben gezocht en een hoop werk te hebben geleverd lag er een vrij stevig platform van zo'n 2x2 meter. 'Oké, nu gaan we een geschikte boom uitzoeken die vlakbij een beek staat.' zei ze vastberaden. Erg zwaar was het platform gelukkig niet.

Emily

Emily
Niveau 2
'Maar God weet waar we zijn!" riep Emily gefrustreerd uit. Wie weten waren ze nu op een plek met wel honderden leeuwen om hen heen die nu aan het afwachten waren tot ze gingen slapen en dan als ze sliepen zouden ze hen vermoorden en en en..-
"Maar ik weet niet eens hoe," pruilde ze toen. Een kampvuur was slim, dat hield ook nog eens de enge beesten weg. Maar hoe je het maken moest? Ze had geen flauw idee.

Yuu

Yuu
Niveau 3
'Lekker is dat. Je kan zeker ook niet koken?' vroeg Yuu geïrriteerd. Hij liep wat heen en weer en pakte hier en daar wat hout. Hout brandde, dus daarmee beginnen leek hem een goed plan.

Emily

Emily
Niveau 2
Koken? Natuurlijk kon ze niet koken. Dat draaide uit op een regelrechte ramp. "Voor koken moet je bij S-"
Kon ze wel vertellen over Seth? Was dat wél toegestaan? Want als het toegestaan was, waarom had hij dan niet Yuu gevraagd om te proeven? Durfde hij het niet? Ze ging het Yuu ook niet zelf vertellen want dat zou 1 slecht voor Seth zijn en 2 waarschijnlijk nog slechter voor haar. 'Nee ik kan niet koken," antwoordde ze toen maar snel.

Yuu

Yuu
Niveau 3
Yuu draaide zich om en keek haar met samengeknepen ogen aan. Hij had die S wel gehoord en elke keer als hij de letter S hoorde moest hij altijd maar aan één persoon denken. Vandaar dat hij Emily's S meteen met die persoon associeerde.
'Seth? Waarom moet ik voor koken bij Seth zijn?' vroeg hij. Hij liep op haar af en keek haar argwanend aan.
Wat wist zij dat hij niet wist? Hij had Seth eens gevraagd of hij kon koken en het was overduidelijk geweest dat Seth toen iets verborgen had. Wist Emily soms wat dat was?!
Wist ze soms iets over Seh wat hij NIET WIST?!
Een razernij borrelde al in hem op voordat Emily ook maar iets had gezegd.

Emily

Emily
Niveau 2
"Seth? Wie heeft het over Seth?" vroeg Emily op een redelijk kalme toon. Met liegen had ze normaal gesproken geen problemen, maar met Yuu voor haar neus.. "Ik bedoelde.. Scorpio!" verzon ze toen ter plekke, omdat het de eerste naam met een S was die haar te binnen schoot. "Maar hij wil het liever geheim houden dus vertel alsjeblieft niet dat ik dit verteld heb," ging ze met een moeilijk gezicht verder.
Zie je, hij wist het niet. Binnenkort moest ze echt eens gaan leren haar mond dicht te houden.

Yuu

Yuu
Niveau 3
'Ik geloof er geen snars van,' gromde Yuu. Hij keek haar met een dreigende blik aan.
Hij kon het absoluut niet UITSTAAN dat Emily iets van Seth wist dat hij niet wist. Waarom vertelde Seth wel dingen aan haar en niet aan hem? Wat was er in godsnaam zo geheim dat hij het niet mocht weten en Emily wel?!
Steken van jaloezie brandden door zijn lichaam. Hij balde zijn hand tot een vuist en draaide zich snel om voordat hij Emily uit frustratie een knal voor haar kop zou verkopen.
Hij moest en zou Seth vannacht vinden.
En dan ging Seth hem wel even vertellen wat voor geheimpjes hij precies allemaal met Emily had gedeeld en niet met hem.
En daarna zou hij Seth ervoor straffen.
Zijn duivelse grijns maakte na een lange tijd weer zijn entree.
Hij had er nu al zin in.

Emily

Emily
Niveau 2
"Nou dan geloof je het niet," antwoordde Emily nep-geïrriteerd terug, om vervolgens haar knieën naar zich toe te trekken en er met haar hoofd op te leunen. "Misschien moeten we iets maken ter bescherming," mompelde ze toen half onverstaanbaar.
Ze voelde zich absoluut niet veilig hier, in het donker, tussen de wolven.
En dan ook nog een boze Yuu. Great.

Yuu

Yuu
Niveau 3
Yuu gooide al het hout dat hij gevonden had op een hoop. Hij haalde een lucifer uit het doosje en keek er een tijdje naar.
Hij had nog nooit een lucifer nodig gehad.
Hoe stak je die dingen ookalweer aan?
'Ehm...' begon Yuu, maar hij had absoluut geen behoefte aan hulp van dat rotkind naast hem. Hij bestudeerde de lucifer aandachtig en blies er een keertje naar, maar er gebeurde niks.
Verdomme.

Emily

Emily
Niveau 2
Emily wilde vragen wat er aan de hand was, toen ze al doorkreeg dat het om de lucifers ging en ze haar handen naar hem uitstak, ten teken dat zij het wel zou doen. "Eh, moet ik het even doen?" vroeg ze toen, iets voorzichtiger dan eerst.
Dit ging nog een hele, hele lange nacht worden.

Yuu

Yuu
Niveau 3
Yuu keek met samengeknepen ogen naar Emily, maar gooide uiteindelijk toch maar de lucifers naar haar. Hij stond op en klopte wat aarde van zijn broek.
'Ik ga even op zoek naar meer hout,' besloot hij. Niet dat er meer hout nodig was, maar ten eerste wilde hij Emily in het donker alleen laten in de hoop dat ze het doodeng zou vinden en ten tweede vond hij dat het tijd werd om op zoek te gaan naar Seth.
'Ik ben zo terug, blijf jij maar hier,' zei hij en voordat Emily er iets tegenin kon brengen was hij al tussen de bomen door het duister in verdwenen.
In de verte hoorde hij het gebrul van een bergleeuw. Het was kilometers ver, maar toch voelde hij een kriebel van angst in zijn maag.
Hij hoopte dat hij Seth snel zou vinden.

Toushirou

Toushirou
Niveau 3
Toushirou keek Yumiko met een schuin hoofd aan. Waarom hadden ze niet eerst water gezocht en waren ze toen pas iets gaan maken? 'Weet je zeker dat je het in een boom wil doen? Ik bedoel - dan moeten we wel echt een hele hele dikke zien te vinden en tot nu toe zie ik vooral dennenbomen met miezerige takjes, die houden ons nooit,' zei hij een beetje twijfelend. Ze konden het proberen, maar toch zat het hem een beetje dwars. Hij pakte een deel van het oppervlak van takken en tilde hem op, klaar om te gaan lopen. 'Maar we kunnen beter gaan lopen - het is al bijna donker,' besloot hij toen.

Yumiko

Yumiko
Niveau 3
'Ssssht stil eens.' zei ze terwijl ze haar oren even goed spitste. 'Ik hoor stromend water.' ze liet langzaam het platform los en liep op het geluid af. Een klein, helder beekje stroomde voorbij. 'Oké hier is een beekje Toutou!' zei ze enthousiast. Ze wenkte hem dat hij moest komen met het platform. Nu moesten ze nog een boom zoeken hier in de buurt.

Sponsored content

Back to top  Message [Page 3 of 4]

Go to page : Previous  1, 2, 3, 4  Next